Aktualności

Wycieczka integracyjna na południe Polski

Uczniowie z  Branżowej Szkoły I stopnia zostali zaproszeni przez przyjaciół z ZSP w Sierakowicach na wspólną wycieczkę na południe Polski. Wybraliśmy termin od 11 do 15 października 2022 r. ze względu na wspaniałą pogodę na południu.

Wczesnym rankiem łącznie  47 uczniów w tym 12 z naszej szkoły wraz z trojgiem opiekunów wyruszyło w podróż. Do miejsca docelowego jechaliśmy przez sześć województw. W czasie pierwszego dnia zwiedziliśmy Toruń, znane hanzeatyckie miasto, jedno z najstarszych na terenie Polski. Przewodnik oprowadził nas po najciekawszych jego zakątkach.

Kolejnym przystankiem w naszej podróży było sanktuarium – Klasztor Ojców Paulinów na Jasnej Górze z cudownym obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej. Na kolanach okrążyliśmy wspaniały ołtarz, a uczniowie poznali historię tej majestatycznej twierdzy wiary i historii.

Cały drugi dzień to doskonała zabawa na powierzchni ponad 70 ha w Energylandii. Trzeci dzień  to pełen atrakcji czas w Zakopanem. Przyrodę Tatrzańskiego Parku Narodowego i najpiękniejsze widoki podziwialiśmy ze szczytu Wielkiego Kopieńca na wysokości 1328 m n.p.m. Wszyscy dali radę! Pod okiem doświadczonego przewodnika uczyliśmy się zasad bezpiecznej  wędrówki górskimi szlakami oraz poznaliśmy florę i faunę górskich hal. Obowiązkowym punktem wizyty w Zakopanem był spacer po Krupówkach. Wieczorna wizyta w  Termach Chochołowskich była nagrodą za wielki wysiłek włożony w zdobycie górskiego szczytu.

Czwartego dnia przybyliśmy do Krakowa. Bardzo miła Pani przewodnik oprowadziła naszą grupę po  najbardziej znanych miejscach Starego Miasta. Zobaczyliśmy groby królewskie, ołtarz Wita Stwosza, Uniwersytet Jagielloński i nie tylko… Kraków to magiczne miasto z duszą.

Piątego dnia zwiedziliśmy zamek w Olsztynie pod Częstochową. Twierdza należy do Szlaku Orlich Gniazd. Jej burzliwą przeszłość historyczną i geologiczną  przybliżył nauczyciel historii. W czasie powrotu uczniowie wykonali test na Quizizz pl. Był to zestaw 50 pytań, dotyczących ciekawostek z miejsc, które odwiedziliśmy. Wyjazd był nie tylko okazją do integracji klas i uczniów z różnych szkół, ale przede wszystkim odkrywaniem piękna naszej umiłowanej ojczyzny.